Monday, March 12, 2012

Hva de skal gjøre for å avslutte en relasjon vellykket

Noen ganger kan gjør ting virkelig skje i threes. Og en regel er at når noe skjer tre ganger, bør jeg ha en alvorlig kikk på hva problemet er.


I går, hadde jeg tre folk kaller meg om deres divorces. En er bare begynnelsen en skilsmisse, en annen er i midten, og tredjepart er bare sluttplasseringen opp. (Og faktisk, en fjerde person kalt fordi hun begynner et nytt forhold, som er å bringe opp uløste spørsmål fra en svært langsiktig forhold som ble avsluttet et par år siden.)


De alle hadde et par spørsmål til felles, sorg, tillit, la gå av vedlegg og ny forhandling. Sorg er i utgangspunktet en intens følelse av tap. Når alle forhold slutter, er det normalt å føle tap (gjorde du mister noe), og hvis det er et ekteskap eller annen primære, langsiktig forhold, det er normalt å sørge.


Vanligvis skjønt, vi knytte sorg med døden, spesielt av en nær person, som er fornuftig, fordi det er en alvorlig, permanent (minst i denne levetid) tap. Men er det en stor forskjell mellom klagemålet en død og klagemålet slutten av et forhold. Når en elsket én dør, din familie og venner omringe deg og støtte deg. Alle forstår død, rett? Vedkommende som var bare der i et organ, Turgåing og snakker og klemmer du, er ikke noe mer. Og en del av ritualet for død er at av familie og venner snakker godt av avdøde, å huske alle hans eller hennes gode kvaliteter, nyttig handlinger, prestasjoner, osv.


Det er annerledes med en skilsmisse. Først, det er en mellommenneskelig grunn til skilsmisse, i motsetning til død, som er mer av en personlig problemet til døde. Du elsket personen du gift – du trodde dette var den beste personen for deg i verden, eller du ville ikke ha gift ham/henne. Så endret noe. Kanskje er det den andre personen. Folk må endre, ikke alltid til bedre (for eksempel at saker, eller alkohol eller andre Rusproblem). Eller kanskje det er du - du har kanskje endret. Du har vokst og nå være villig til å sette opp med ting du ville sette opp med i siste. Eller kanskje rose-colored briller av kjærlighet falt fra øynene, og du nå se klart noe du lykkes ignorert eller unnskyldte i lang tid. Eller begge deler. (Kanskje du er en avhengighet spørsmålet, men hvis så, du sannsynligvis ikke ringer til meg, så jeg skal la det for andre å diskutere).


Det betyr at det er et stort problem av tilgivelse rundt en skilsmisse (som det ofte ikke rundt en død). Først, for din egen velvære, til slutt må du tilgi din ex for hva han eller hun gjorde eller ikke gjøre eller si – ofte over en lang tidsperiode. Jeg sier ikke det er lett, men å huske at folk gjør best de kan alle tiden hjelper. Nå, det kan ikke være en veldig god best, men det er best de kan gjøre, gitt som de er på tidspunktet.


Vanskeligere oppgave er å tilgi deg selv for hva du gjorde eller ikke gjøre eller si — og mest spesielt for hva du ikke se. Forgiving selv for ignorerer hva er nå åpenbart åpenbart for deg kan være den vanskeligste jobben av alt, hardere enn går fremover hver dag, å bygge et nytt liv for deg selv (og barna,) Hvis du har dem. Hva gjør det så vanskelig å tilgi deg selv er at du spørsmålet ditt eget skjønn. Hvordan jeg ikke se denne (uansvarlighet, vanedannende tendens, grusom strek, uansett)? Hvis jeg ikke ser dette, deretter hva annet jeg ikke får? Hvordan kan jeg noen gang tillit mitt skjønn nok å komme inn en relasjon på nytt? Det er kritisk viktig å stole på deg selv fremover. Du var gjør best du kunne samtidig, også, og du lært av erfaring, slik at neste gang du vil se mer, ikke sant?


En annen oppgave er å la gå av emosjonelle/energisk vedlegg til den andre personen. Mens fleste tror at dette er noen stor prosessen tar mye energi over en lang periode, kan mye av det faktisk gjort i bare noen få minutter med en enkel visualisering eller to. Jeg gjorde dette med en klient i går, og på slutten, hun sa, "som er det? Det var så enkelt! Og jeg føler meg så mye bedre." Ting skjer-lidelse er valgfritt. (Det er forskjellige for hver person, eller jeg vil beskrive hvordan.)


Skilsmisse forskjellig fra døden i en annen måte, også. Venner og familie kan, eller mai ikke, omringe deg og støtte deg. Kanskje forsvinner noen av dem, enten fordi de ikke vet hva de skal gjøre eller si, eller fordi de "side med" din ex, eller fordi de tror skilsmisse i galt i prinsippet. Og de som stokk med at du ofte vil begynne å uttrykke reservasjonene om din ex de hadde alle sammen, men følte det var galt å stemme. Kanskje vet de bare du som en del av et par, så vet du som en enkelt person er en helt ny relasjon. Uansett, er viktigste her å anerkjenne at du gjenskape, eller reforhandling, alle dine forhold, ikke bare den med din ex. Når du gjør dette bevisst, går det raskere og enklere enn hvis du ikke er klar over hva du gjør.

No comments:

Post a Comment