Tuesday, January 17, 2012

Coping med skilsmisse sinne

Skilsmisse kan være en traumatisk hendelse, absolutt en hendelse som ikke mange folk forventer når de gifte. Tilsvarende mange forskjellige følelser og hvilken innvirkning de har på enkeltpersoner er ikke forventet enten. Videre er det ikke bare følelser seg selv, men lengden av skilsmisse, endring i omgivelser og livsstil, samt tap av din ektefelle og ekteskap alle kan ha en enorm innvirkning bare fordi du arbeider med alle disse problemene, og mer på samme tid.


For bedre å forstå skilsmisse og dets innvirkning på deg, er å forstå dine følelser. Ingen kan helt forberede deg på hva som ligger foran oss under skilsmisse og livet etterpå. Forstå at dette vil være en svært prøver og emosjonelle tid for deg og din familie. Det er ikke bare dine følelser, men følelser av barna samt din snart å være ex-ektefelle. Det er viktig å ikke bare gjenkjenne dine følelser og hvordan du kan takle dem, men du trenger å gjenkjenne barnas følelser for og hjelpe dem til å takle skilsmissen. Du kan føle at det er din skilsmisse, men barna vil lide også. De må å begynne å bygge et nytt liv, annerledes enn hva de har kjent, når skilsmisse proceedings begynner.


A. det finnes fem typer skilsmisse


Det finnes fem typer skilsmisse, og du vil oppleve hver enkelt snart. Noen er mer umiddelbare enn andre, men hver og en er en del av prosessen og utgjør skilsmisse som helhet. Fem typer er:


Juridiske skilsmisse


Sosiale skilsmisse


Emosjonelle skilsmisse


Fysiske skilsmisse


Finansielle skilsmisse


Juridiske skilsmisse


Juridiske skilsmisse er bare juridiske prosessen du går gjennom til skilsmisse blir endelige. Denne fasen er representert av advokater, dommere, courtrooms, papirarbeid, etc.


Sosiale skilsmisse


Den gode nyheten er at du vil ikke lenger har satt opp med svigerfamilie du aldri likt. Sosiale skilsmisse er bare din justering sosialt i forhold til ikke lenger å bli sett på som et par. Sosiale skilsmisse påvirker hver av du, dine barn, din familie og dine venner. Forstå at det kan være noen venner kan velge å knytte til din ex-ektefelle og bryte båndene med deg. Det kan ikke virke rimelig, men dessverre er det en realitet. Det kan virke vanskelig i starten, men det blir lettere som tiden går.


Emosjonelle skilsmisse


Dette kan være den tøffeste fasen av en skilsmisse. Dette er hvor du innse at én fase i livet ditt er over, og du må starte en ny. En dag snart vil du våkne opp i et hus uten din ektefelle og til tider uten dine barn. Dette kan være svært smertefullt. Plutselig innse du at verden ikke lenger dreier rundt ditt ansvar som en ektefelle eller et par. Det er opp til deg å definere din ny verden.


Fysiske skilsmisse


Fysiske skilsmisse omhandler tomhet venstre når den fysiske tilstedeværelsen av din ektefelle og barn ikke finnes i den grad de var mens du var gift. Dette kan føre til følelser av ensomhet og tap som tiden går under og etter skilsmissen.


Finansielle skilsmisse


Finansielle skilsmisse alene kan være ødeleggende for enkeltpersoner. Det er advokatutgifter, filing avgifter, domstol kostnader, alimony, spousal støtte, barnet støtte og skatt for å vurdere. Ikke tar alle disse hensyn i ditt tilfelle, kan føre deg til å leve et mindre komfortable livsstil enn det du er vant til- eller selv konkurs.


B. erkjenner dine følelser


Om du allerede er i midt i skilsmisse, eller føler at du snart skal få en skilsmisse, er det viktig å gjenkjenne dine følelser om situasjonen. Følelser er svært kraftig følelser eller reaksjoner til en gitt situasjon, og kan derfor skyen din bedre dom. Hvis dette skjer, er du la skilsmisse kontrollere deg og ta over livet ditt. Ikke la det.


Det er greit å ha følelser av sinne, harme, frustrasjon, sorg og tomhet. Det vil være mange ganger når du vil spørre deg selv: "Hvorfor er dette skjer med meg?" Ikke noen gang tro at livet ditt er ikke er over…it. Jeg overlevde min skilsmisse sammen med utallige andre... vil også.


Tidlig på må du kanal dine følelser til noe kreativt. Negative følelser, kommentarer eller handlinger kunne brukes mot deg under proceedings, spesielt når det er barn involvert og tilfelle går før en dommer. Ved å beholde din daglige aktiviteter, vil du til slutt skifte fokus fra livet borte fra skilsmisse. Selv om dette er bare for øyeblikk, disse øyeblikkene er viktig. Det er en langsom prosess i begynnelsen, men til slutt vil du finne deg selv kunne legge midlertidig hele denne rotete ut av tankene dine. Før du vet det, blir disse "øyeblikk av frihet" lengre. Det er det du leter etter.


"Jeg husker hvordan jeg følte veldig tydelig under den innledende fasen av våre separasjon. Jeg følte at en skilsmisse ikke ville skje med meg, og at vi ville tilbringe litt tid fra hverandre og deretter komme tilbake sammen. Det er hvordan jeg følte, og det er hva jeg var håpende for. Jeg følte at jeg trengte å gjøre alt jeg kunne for å overbevise min ektefelle jeg gjenkjente min feil, og var villig til å endre. Jeg skrev brev, kjøpte gaver og blomster, men til slutt jeg innsett hvor alvorlig situasjonen var blitt. Jeg bare får ikke gjennom måten jeg håpet at jeg ville. Alt jeg prøvde mislyktes. Jeg var banktjenester på det faktum at vi ville komme tilbake sammen og bli et lykkelig ektepar og fortsette å øke våre barn. Jeg satte meg selv i en dårlig situasjon følelsesmessig. Jeg brukte min tid håper, når jeg skal ha vært forbereder verste.


Ettersom tiden gikk, kunne jeg ikke forstå hvorfor vi kunne ikke prøv på nytt. Etter min mening har vi ikke et problem som ikke kunne bli overvunnet. Verken en av oss har misbrukt alkohol eller narkotika og verken en av oss bedro hverandre. Hva som hadde skjedd og hva jeg kunne ikke se var det faktum at vi bare vokste fra hverandre i løpet av de siste årene. Vi hadde levd sammen, giftet seg, hadde et barn et par år senere, men hadde en eller annen måte blitt forskjellige personer. Det kan være en tøff hinderet for å overvinne.


I forhold til min situasjon hadde jeg mye av følelser. Jeg var trist, deprimert, og ønsket å stå alene. Noen ganger jeg ville være sint, frustrert og vil gråte alt på samme tid. Jeg følte at jeg var alene i et hav av folk. Det er nesten som om jeg var merket en feil, og det var ingenting jeg kan gjøre med det. Jeg fryktet at jeg var å miste min kone og mine barn og ikke vet hvordan de skal takle. Hvordan kan jeg være unna mitt barn? Det var til tider for smertefullt å tenke på.


Med alle følelser at jeg følte meg, jeg trengte noe å holde meg opptatt, eller ellers jeg følte at jeg hadde tenkt å dø. Jeg fant noe styrke til å dyppe meg i min jobb for rundt seks uker. Jeg syntes at dette ikke var de enkleste ting å gjøre, men jeg fant vennene mine på jobb for å være en stor utløp for å diskutere min situasjon. I begynnelsen, mine venner var en enorm hjelp for meg og jeg skylder hver av dem en god del av takknemlighet. De ga meg en stikkontakt for channeling mine følelser og min energi. De bidratt til å holde hodet mitt aktive og før lang, jeg kunne greie å le og smile på et par av sine vitser. Eller annen måte, jeg visste at jeg var begynt å gjenopprette, selv om jeg hadde ingen anelse om at min ektefelle hadde allerede arkivert for skilsmisse.


Men i dag, er det tider da jeg savner min sønn dypt, selv om jeg ser ham minst to ganger i uken. Jeg kan ikke bare se min sønn når jeg vil ha. Jeg har domstol SUONI DELLE DOLO retningslinjer for å følge. For meg er dette mest smertefulle emnet fra min skilsmisse."

1 comment:

  1. Dr. Agbazara er en stor mand,denne læge hjælpe mig med at bringe tilbage til min kæreste, der bryder op med mig for et år siden med hans kraftfuld spell casting og i dag er hun tilbage tigger om at acceptere hende tilbage. så hvis du har brug for hans hjælp i et forhold eller ægteskab problemer kan kontakte ham på e-mail: ( agbazara@gmail.com ) eller WhatsApp ( +2348104102662 ). Og få løse dit problem som mig.

    ReplyDelete