Tuesday, June 5, 2012

Råd For å bryte opp: 4 ting du må unngå at alle kostnader

Jeg har blitt møtt med behovet for å dele opp med love-of-my-life-du-jour mer enn et par ganger gjennom årene. Men jeg antar at de vanskeligste breakup for meg skjedd om 6 år siden. Hun var høy, smart, med auburn hår og et vakkert smil. Men skiltene var alle der og to av oss visste at det bare ikke var kommer til å regne ut.


Det var litt for mange spørsmål, for mange dvelende spørsmål, for mange tvil - og det måtte avslutte. Så en dag jeg bare fått opp mot til å konfrontere henne og startet breakup. Jeg vil spare deg det blodig detaljer, men nok til å si det endte dårlig.


Ser tilbake på at skjebnesvangre dagen, som jeg har gjort mange ganger siden deretter når minnet med jevne mellomrom kommer inn i hodet mitt når jeg minst venter det, har jeg studert hva jeg gjorde det rette og (mye mer betydelig) hva jeg galt.


Til fordel for fremtidige generasjoner (og alle som leser denne artikkelen), har jeg tatt deg tid til å sette sammen noen råd for å bryte i det ikke - under noen omstendigheter - for å gjøre. Så her er de: 4 ting du må unngå når bryte med ham eller henne.


Ting å unngå # 1: å være også brutalt ærlig: sikker, vi alle elsker ærlighet. Vi får vite fra øyeblikket vi kan snakke (og forstå) at bør vi i alle tilfeller fortelle sannheten. Vel, jeg er her for å fortelle deg: under en breakup, det er en grense for hvor ærlig du bør være. Ikke fortell henne du alltid hatet hennes poesi. Unngå å nevne at hans pust som lukter en gamle sko. Hopp over delen om at hottie fra kontoret du hadde forelsket i men aldri gjorde noe om fordi du er en god person. Poenget er: være ærlig, sikker, men ikke bli for ærlig. Ellers, du vil bare legge fornærmelse til skade, den tilsvarende verdien av å si, "Ikke la slam baksiden på vei ut døren."


Ting å unngå # 2: gjør det via e-post, telefon eller tekstmelding: Breakups er skjør. Breakups er delikat. Breakups krever tillit og ærlighet. Så, ikke for godhet sake, bruk elektronisk kommunikasjon for å gjøre gjerningen! Du har hørt om selskaper avfyring folk via e-post eller tekst meldinger. Dette er omtrent så lavt, etter mine beregning, som du kan gå i form av hvordan du behandler et annet menneske mens resterende tenuously i realms av legalitet. Nå forestille seg gjøre det samme med en breakup: det vil ikke gå over bra, eller bør det. Ja, ved å gjøre den elektroniske tingen du kan sparsomt selv midlertidig ubehag av at klosset personlig breakup. Men likevel, c'mon: det er ingen unnskyldning. Være en mann eller kvinne, og gjøre rette, og bryte i person.


Ting å unngå # 3: kall etterpå for å se hvordan de gjør: OK, så hvis du har enda en trevl av gjenværende følelser for eller goodwill mot jilted lover, 2 timer (eller 2 dager eller 2 uker) etter oppløsning, kan du ha den overveldende ønske om å kalle dem bare for å se hvordan de gjør. Ikke gjør det! Du vil bare skal tvinges vedkommende til å dele embarrassingly som de er i dyp smerte over din breakup. Eller, enda verre, du kan lokke to av dere å møte for kaffe og deretter - hvem vet hva annet som vil føre til - alle fordi det føles godt på kort sikt, men kan være svært dårlig på lang sikt. Så, ikke ringe. La noen tid passerer - mye tid. La helbrede sårene.


Ting å unngå # 4: utelukker muligheten at forholdet kan være taktene: I livet, det er aldri noen endelige bekreftelse fra himlene at beslutningene vi har gjort var de beste. Husk, de var best vi kan gjøre på tidspunktet, men senere kan vi få ny informasjon (fra verden utenfor eller fra vår egen hjerter og sinn) som endrer vår oppfatning om hva vi kunne, eller burde ha gjort på en avgjørende punktet. Faktisk, i noen tilfeller en breakup kanskje ikke det beste valget for to av dere tross alt. Ikke utelukke muligheten for at bor sammen – eller å gjøre opp på nytt – kan være bare ting legen bestilt.


Cliché eller ikke, bryte opp er vanskelig å gjøre. Jeg kan ikke love deg råd på den rette måten å gjøre det, men jeg kan fortelle deg med noen rimelig stor grad av tillit (fra min egen erfaring) hva ikke å gjøre. Så hvis du er overskriften på måten av en breakup, er her for deg. Alt jeg kan si sikkert er å være smart og fortsette med varsomhet. Hvis du allerede har brutt eller vurderer det, men tror ditt forhold som fortjener en sjanse, hang der. Gjør leksene dine og finne ut hvordan du gjør ditt forhold som fungerer. Det kan være verdt lagring!

No comments:

Post a Comment