Monday, December 5, 2011

Bryte opp & skilsmisse: Bør du fordømme selv til et dårlig forhold på grunn av Religion og skyld?

Hvis du er i en dårlig ekteskap, og er veldig fornøyd, bør du skille, få en skilsmisse eller opphold i ekteskap?


Dette er ikke et klipp og tørr beslutning som det er mange faktorer å vurdere. Vi er i ferd med å gå utenfor boksen og spørre spørsmålet holdninger som du aldri har tenkt å spørsmålet før. Med andre ord, har et åpent sinn mens du leser resten av denne artikkelen.


Bakgrunn - er dette et dårlig forhold?


Tenk deg følgende...


Jeg var gift i tolv år til en mann (S) som forlatt meg to ganger. Han hadde også mange ekstra ekteskapelig infidelities. Han tok hans ting og igjen denne siste tiden om ett og et halvt år siden. Jeg prøvde og prøvde å snakke med ham, men han nektet å snakke med meg eller svare på min telefon oppringinger. Jeg var bare heartbroken. Han var min andre ektemann. Min første mann var ikke utro, men han hadde en eksplosiv temperament og ropte og screamed på meg. Og selv om han aldri faktisk traff meg, jeg var redd for ham.


Allikevel, sju måneder etter min andre ektemann forlatt meg jeg besluttet å prøve og gå videre med livet mitt. Jeg møtte en vidunderlig mann (D). Han var alt jeg hadde ønsket - omsorg, ansvarlig, mer stabilt og meget elsker. Vi startet sakte, men etter en stund jeg falt dypt forelsket i ham. Og han falt i kjærlighet med meg.


Jeg hyret en advokat. Jeg plasserte for skilsmisse. Etter at jeg hadde vært med d for rundt fire måneder foreslo han for meg. Jeg var veldig spent og akseptert. Jeg visste at forholdet vårt var perfekt, og vi hadde et fantastisk liv foran oss. Vi gjorde alt sammen, og jeg var så glad.


S noe fant ut og begynte å ringe meg. Han fortalte meg at han ønsket oss å få tilbake sammen. Han fortalte meg at han ville aldri gjøre noen av tingene som han hadde gjort til meg før. Han sa han hadde funnet Gud og skulle kirken nå. Han sa at han var en endret mann. Han sa jeg var fremdeles kona og jeg skyldte ham en sjanse til å bevise han hadde endret. Han fortalte at han var en ødelagt mann og tenkte på selvmord. Jeg endelig tillatt ham å se meg han gråt og gråt og pleaded med meg fortelle meg om han hadde endret. Jeg følte meg så skyldig.


Bør hun ta hennes mann tilbake eller opphold med henne ny funnet kjærligheten? Hva ville du gjøre?


Kjærlighet og frykt


Selv om dette er en svært emosjonell situasjon, bør du ikke la deg selv å føle skyld om noe gjør en annen person eller erfaringer. De gjør sine egne valg i livet og sine erfaringer er deres egne. Være forståelse og empathize med den andre personen, men aldri, noensinne, gjør deg selv ansvarlig for hva en annen person opplever.


Du kan styre hvordan du oppføre seg og reagere på en situasjon, men det er der kontrollen slutter. Aldri la en annen person gjør du føler deg skyldig. Det er ingen rett eller galt valg i livet fordi vi vokse fra hver erfaring - noen valg bare fungere bedre for oss enn andre. Selv de som ikke fungerer helt som du håpet gir muligheten til å vokse.


Noen ganger er den beste måten å finne ut hva vi ønsker å oppleve det vi ikke ønsker. Prøv å lære fra tidligere erfaringer, slik at du ikke holde gjenta dem igjen og igjen. Universet eller Gud, synes å hele tiden sender deg samme situasjon eller oppleve inntil du lære lærdommen om at du trenger å lære fra den spesifikke erfaringen. Mønstre terpe med andre ord, til du får det riktig.


Vår emosjonelle skalaen har to ytterpunktene - kjærlighet og frykt. I enhver situasjon - spør deg selv hvis du er fungerende ut av kjærlighet eller frykt og prøver alltid å handle ut av kjærlighet. Nå som betyr ikke la noen gå over deg... Du må ta avgjørelser som føles riktig i ditt hjerte, i kjernen av din blir, i din gut, men du vil forklare det. Bare pass på at du ikke gjør beslutninger ut av frykt, sinne, skyldfølelse, misunnelse, hevn eller andre negative følelser.


Andre kan reagere på dine beslutninger med negative følelser, men husk det jeg sa i begynnelsen - du kan kun kontrollere ditt svar, ikke deres. Hvis en annen person velger å svare på noe du gjør med en negative følelser, som er deres beslutning, og du kan ikke kontrollere hva de gjør. Du kan bare godta deres reaksjon med kjærlighet og forståelse.


Gjør livet avgjørelser basert på det som føles riktig for deg. Mange, men ikke alle, er uenig med meg, men den eneste personen som du er i siste instans er ansvarlig for i dette livet er du. Andre kommer og går fra livet ditt slik at du kan ytterligere opplevelse av livet, men du kommer inn i dette livet din egen og du lar på egen hånd, så sørg for at mens her du ta vare på deg.


Religion og skyldfølelse


Når du velger å få råd fra en religiøs rådgiveren, må du huske på at han er bundet av lover og regler i hvilken som helst religion han velger å følge. Og disse regler og forskrifter ikke alltid er basert på kjærlighet, men kan også være basert på kontroll og prøver å gjøre etterfølgere handle og opptrer på en måte som religionen måtte finne formålstjenlig.


Tilgivelse, men er det mest kraftfulle verktøyet du har i dette livet. Jeg tror det er et tilbud som går noe sånt... "Tilgivelse er Guds gave til forgiver, ikke forgiven" - noe sånt. Det er veldig sant, fordi når du tilgi noen du la gå av alle negative følelser rundt denne situasjonen om den andre personen selv vet at du tilgav.


Dette kan høres tøffe, men jeg ville grøften kirke rådgiveren. Han har ikke nødvendigvis din beste interesse i tankene. Hans største bekymringen er at du følger reglene for kirken, uansett om du er fornøyd eller ikke. Og jeg tror at vi er alle her for å oppleve lykke.


Doktrine av elendighet fremstille av moderne organisert religion. De forteller oss at vi må lide til å være gode mennesker. Har du virkelig lest Bibelen? Jeg finner ikke hvor som helst i Bibelen sier at vi trenger å være fattig å være gode mennesker.


Min tolkning av Jesus' lære og Bibelen er at vi skal elske og akseptere alle og enhver erfaring som kommer inn i våre liv ubetinget fordi livet er perfeksjon.


Sure, moderne religion misquotes mange bestemte avsnitt i Bibelen som er blitt oversatt av mange forskjellige forfattere med mange forskjellige oppfatninger gjennom mange ulike språk over tusenvis av år - og forteller oss til å følge reglene, eller gå til helvete. Jeg tror at helvete er definert av selvtillit perpetrated elendighet at mange mennesker setter seg gjennom hver dag.


"Helvete er det vi opplever når vi ikke er sanne for oss selv."


Vi trenger ikke religion å fortelle oss hva som er rett og galt. Så lenge du kommer fra et sted av kjærlighet og aksept, vil du alltid gjøre de rette beslutningene. Jeg har aldri kjent en virkelig åndelig person som dømmer eller fordømmer en annen person. Hvorfor trenger en alle kraftig Gud å dømme oss - som ville være som oss bedømme handlinger av maur i en maurtue på en liten øy i midten av Stillehavet... OK, ranting nok på moderne religion...


Oppsummert


Hvis du befinner deg i en lignende situasjon


--Følg hjertet ditt og gjøre hva du føler for å være riktig.


--Slutte å lytte til andre personer som ikke finnes på din sti. Du har hørt den gamle ordtak å gå en mil i andres sko før bedømme dem. Vel, er faktum at ingen har vandret i skoene dine, og de har ingen rett til å fortelle deg hva som er rett eller galt for deg.


--Slutte gjentatt gamle mønstre og slutte å straffe deg for ting som andre oppfatter for å være feil. Følg hjertet ditt og dine lidenskaper. Bare da vil du virkelig være fornøyd.


--Det er ikke ditt ansvar å gjøre noen andre glad, men det er ditt ansvar å gjøre deg lykkelig.

No comments:

Post a Comment