Tuesday, December 6, 2011

Skilsmisse er aldri lett, spesielt For barn

Skilsmisse. Det er aldri lett. En av de fleste hjertet wrenching aspekter er barn. Faktisk kan bor sammen for skylden av kids virkelig være en maske for å bo sammen fordi vi ikke vet hvordan man skal håndtere med følelser.


Selvfølgelig vil dine barn bli opprørt av skilsmisse. Hvem kan klandre dem? Egentlig er det en "normal" reaksjon. Det er sunt for barn å oppleve disse negative følelser. Enda viktigere, trenger de for å uttrykke dem. Ikke være distressed ved deres bekymringer. Det beste du kan gjøre for barna er å godta og støtte sine følelser.


Noen ganger pre-scripting svarene kan gjøre du føler deg sterkere i overbevisning. Her er noen forslag måter å være støttende og trøstende til barna.


Uttrykker han/hun sorg?


"Ja, jeg føler meg trist, også. Mamma og pappa ville leve sammen for alltid. Jeg er trist at vi ikke. Dessverre får ikke vi alltid det vi ønsker.


Er han/hun sint?


"Ja, jeg er der med deg. Hvis mine foreldre ikke kunne leve sammen, og jeg ville ha dem til, ville jeg være sint, også. Men noen ganger de bare kan ikke går på å leve sammen."


Er han/hun engstelig? "Ja, det kan føles skummelt når ting er i endring. Særlig hvis vi er ikke sikker på hva som skal skje videre. Men du kan bli overrasket over, kan det vise seg for å være et eventyr, og det kan være bedre enn hva vi har gjort."


Han/hun klandre deg eller seg selv? "Ja, jeg vet når ting ikke går slik vi håpet, vi tror det må være en persons feil. Men noen ganger ting skje bare, og det er ingen skyld.


Nøkkelordet her er Ja. Det første trinnet er å akseptere barnets følelser og gjenopprette deres tillit til at du er i overensstemmelse med dem. Deretter foreslå alternativ måte å se på situasjonen.


Vi vet skilsmisse er aldri lett, og du kan trenge hjelp i denne vanskelige tiden.

No comments:

Post a Comment