Sunday, December 11, 2011

Hvordan håndtere din Ex-mann nye kjæreste

Mange av oss finne et nytt medlem umiddelbart etter skilsmisse. Ex-mann kan være en av dem. Dette kan være vanskelig for deg følelsesmessig. Eksen min egen tok ingen pause overhodet. Hans forhold var årsaken til våre breakup. Hun flyttet med ham to måneder etter at han forlot mitt hjem. Hun forlot ham etter litt mer enn et år. Jeg var elated.


Hennes avreise var tilfredsstillende på flere nivåer. Mine følelser stammet fra min egen vondt, og de kom også fra avbrudd og smerten hun hadde brakt til mine barn liv. Men jeg innrømme at hevn var en faktor. Jeg likte følelsen at eksen min ble endelig får sin comeuppance. Nå ville han føler svi av avvisning. Jeg ønsket ham å lide dette. Jeg hadde god grunn. Han hadde kastet ut 13 års ekteskap, og jeg savnet ham til å betale for den.


Kjæresten hans hadde vært en smertefull påminnelse om alle, og jeg ikke kunne hjelpe, men føler lettelse at hennes liv ikke lenger snitt med mitt eller mine barn.


Men disse følelsene av lettelse og tilfredshet ble raskt varmebehandlet ved det faktum at han snart fant en annen kjæreste. Jeg bestemte meg for at en kvinne som var bedre enn sist, men fortsatt jeg lurte på, hvordan kan noen ønsker å date en brøt, ofte arbeidsledige, overvektig, balding mann?


Sin nye kjæreste var bare 24, 14 år yngre enn han var. Hun virker hyggelig nok, men dypt nede det fortsatt plaget meg at han var fornøyd. Til tross for alle bøkene jeg hadde lest om åndelighet, tilgivelse og kjærlighet, følte jeg fortsatt raseri.


Prøv så jeg kan, jeg kunne ikke forstå disse følelsene. Jeg hadde ikke lenger noen fysiske tiltrekningen til denne mannen. Jeg liker ikke engang ham. Hvorfor ville jeg bryr seg? Den virkelige årsaken var at jeg ønsket ham å lide for hva han hadde gjort til meg.


Det er normalt å ha forvirrende følelser lenge etter skilsmissen er endelige. En ex nye partneren kan røre fiendtlighet når hun kommer i kontakt med dine barn. Dette er uunngåelig. Livet har blitt slått opp-ned. Kjente og rutine er endret for alltid. Selv om ekteskap var fylt med sinne, var det fortsatt liv du visste. Noen innsatte finne sikkerhet i en fengselscelle. Ekteskap kan være den samme.


Med skilsmisse angi nye mennesker livet, noen ikke ved valg. Du må finne en måte å håndtere din ex ny kjærlighet. Dette er vanskelig Hvis du ikke er i en relasjon selv. Hvorfor ham, men ikke meg? Du spør om og om igjen.


Du føler du er en god person, og du fortjener kjærlighet. Du føler deg som om din ex fortjener ensomhet og smerte. Slutte å ta det personlig. Den rette personen vises. Selv om det ikke kanskje synes så nå, kommer han til akkurat riktig tidspunkt. Være forsiktig. Se før du spranget. Det er ikke nødvendig å risikere gjentatt smertelige opplevelse. Ta din ex suksess som et tegn. Du vet at det kan skje med ham raskt, også finner du kjærlighet. Hvis sin nye kjærlighet beviser fleeting, ikke fryde seg eller å bekymre seg. Jo lenger vente du bedre sjanse du har for en virkelig varig kjærlighet.


Ikke hoppe inn i noe å bevise deg selv. Dette er ikke en konkurranse. Dette er en alvorlig søk for en kjærlighet som vil vare en levetid. Du trenger ikke å lide på nytt.


Men det betyr ikke at du bør ignorere din negative følelser. Slipp dem. Snakk med en venn eller en terapeut. Sparke en pute. Vent til du er alene, så ringe din ex hver dirty navn i adresseboken. Shout it og skrik det. La den gå. La gå av alle smerte, såret og svik. Prosessen kan ta måneder eller år, men vil du føle deg bedre i tid.


Den spesielt noen vil komme, og din skilsmisse vil visne i minnet. Du vil ikke lenger harbor hatsk følelser mot din ex. Du vil komme til å akseptere din ex for hvem han er og ønsker ham vel.

No comments:

Post a Comment