Wednesday, December 7, 2011

Kostnaden for skilsmisse

Kostnadene ved å få en skilsmisse er svimlende. Utbetalingene – hvilke don ’ t slutten over natten eller i en måned – kan krøpling du økonomisk. Det kan være år før du får tilbake på føttene.

For kjendiser og medlemmer av de øvre klassene, vil de gjerne betale for dyre jurister og finansielle trustees å kvitte seg med en ektefelle som har vist seg for å være mer av et ansvar i stedet for et aktivum. Det var bra mens det varte, men folk liker å gå videre med livet. De plukke opp bitene og starte på nytt.

Når vi tenker på kostnadene for skilsmisse, vår første impuls er å se kroner og øre dans i hodene våre, og vi hjul fra regninger som lander i våre postkasser. Økonomiske bildet kan ser så stygt som skilsmisse seg selv. Men det ’ s ikke bare penger er det vanskelige spørsmålet. Det ’ s en annen slags koste som er like svimlende. Og ødeleggende.

At kostnadene er den emosjonelle tollpenger på personer som skilsmisse. Ikke rart mange av dem kommer ut av en skilsmisse 100% forskjellige. Deres valpen og holdninger har tatt en 360-graders tur så når de til slutt forlate courtroom eller sin advokat ’ s kontorer, de kan ’ t begynne å forstå hva virkelig slo dem.

Hjertet ditt går ut til mann i anonyme alkoholikere som sier at etter skilsmisse, han mistet alt – sin jobb, hans kone og barn, huset hans – og med bitterhet, sier han “ jeg også mistet meg. Don ’ t vet hvor jeg ’ ve blitt eller hvor jeg ’ m gå. ”

Både økonomisk og psykologiske kostnaden for skilsmisse generere et slikt ødeleggende utfall som vil vare lenge; du noen ganger slutter å tenke og spørre spørsmålet, “ var å få en skilsmisse virkelig verdt det? ”

Kostnaden for skilsmisse: Den emosjonelle aspektet
Kan du tenke deg å være endrede person alle på grunn av en skilsmisse? Endringen er trolig også mildt ord. La oss prøve transformeres eller metamorphosed. Har uskyld av ungdom helt forsvunnet at du har mistet tillit til andre mennesker?

Fokus på skilsmisse selve tendens til å gjøre oss overse årene ledet opp til skilsmisse. Dine følelser har vært strukket mye i denne perioden. De ’ ve blitt strukket så mye at de ’ ve mistet sin elastisitet. Du ’ ve forsøkt best, eksperimentert med løsninger, besøkt en rådgiveren etter hverandre, men dine instinkter fortelle deg at kjærlighet og tillit er ikke lenger der, og at ekteskapet er over. Du må kalle den avsluttes før der ’ s ikke en liten bit igjen i deg. Du må spare litt som gjenstår, fordi dessverre, det ’ s alle du ’ ve fikk å prøve å bygge fra grunnen av. Bor i ekteskapet vil frata du bare av tiny, bittesmå sjansen til å finne lykke på nytt.

I mellomtiden, vet du hva ’ s skjedde med deg, din sjel og elementene som en gang definert du?

Kanskje den beste måten å illustrere det følelse bekostning av skilsmisse er å se på noen eksempler på “ såret ” husbands og koner som har følelser hadde endret fra tidspunktet de ble newlyweds opp til tidspunktet for deres skilsmisse.

Tilfelle # 1: Kjære, jeg ’ ve fikk hodepine.

HAN: Ved første jeg sa hun bare var lei og understreket fra utkikk etter barna hele dagen. Men deretter hun begynte å nekte sex oftere. Dette gjorde meg føler at jeg ’ m unattractive og har mistet evnen til å opphisse henne. Jeg mener, poenget med gifte er å ha en partner for livet, men min kone er ikke svarer, og er ikke interessert i sex. Gjør du lurer på om hele monogamy-problemet. Kan ’ t hun ser jeg ’ m såret av hennes konstant nektet? Hun ikke elsker meg lenger?

HUN: Han forventer meg å være der klar for ham. Jeg føler han behandler meg mer som en maskin – noe han kan aktivere og deaktivere – får hva han ønsker og slår hans tilbake når han ’ s gjort. Jeg føler meg så billig, så vonbrotne som jeg ’ d nekte hans fremskritt snarere enn tåle hans mekaniske lovemaking. Jeg ’ m som er klar til å kaste i håndkle. Jeg foretrekker noen som ’ s mindre krevende fysisk.

Tilfelle 2: Hjelpe, vår bankkonto ’ s synker!

HUN: Jeg forstår at det ’ s viktig å lagre på en regnfull dag. Jeg enige om å være sparsommelig og jeg ’ ve vært gjennom år med self-deprivation. Jeg jobber så det ’ s ikke som om jeg ’ m bruke pengene sine. Jeg bidra til husholdning utgifter, men hver gang jeg kjøper en kjole eller en flaske med min favoritt parfyme, han gjør meg føles som jeg ’ ve mistet alle penger forstand, og som jeg don ’ t bryr seg om vår fremtid. Jeg på nytt slik han prøver å gjøre meg bevare som han gjør. For meg, var pengene ment å bli lagret og brukt. Jeg vil ha mer kontroll over pengene mine. Han ’ s konflikt i et område der han har ingen virksomhet i konflikt.

HAN: Jeg ’ m prøver å etterligne pappa. Vi var ’ t veldig rik, men fordi han lagret konsekvent, han klarte å gi tilstrekkelig for hans familie, og min mor ikke måtte finne arbeid etter at han døde. Jeg ser mange av våre venner som har siden gått konkurs fordi de alltid måtte ha den nyeste gadgets. Alle disse biler, motorsykler, iPods, mobiltelefoner, bassenger, club medlemskap, spise ute – de ’ re alle en belastning på din sparing. Min kone mener i øyeblikkelig tilfredstillelse. Jeg holder fortelle henne at ’ s sikker måte å økonomisk ruin. Hun ’ s helt uvitende om hvordan våre liv blir når vi pensjonere – og med økende helsetjenester kostnader …

Tilfelle 3: Jeg ’ m ikke god nok for ham. Han kritiserer min mangel på kunnskap og han sier jeg ’ m en ignoramus

HUN: Jeg føler meg som jeg ’ m under et mikroskop. Han spørsmål meg som om jeg ’ m en kombinasjon i skolen. Han tvinger meg til å lese bøker jeg don ’ t nyte og bringer hjem blader som han forventer meg å lese så når han spørsmål meg, jeg kan komme opp med en anstendig svar. Han sier han beundrer sin kvinnelige kolleger på kontoret som er advokater. Han kaller meg dumme Blonde når min hår isn ’ t selv blond. Han holder taunting meg med “ kan du i det minste fullført videregående skole. Du skjønner ’ t aften vite hva ’ s skjer i verden. ” og til slutt, den siste dråpen var da han sa at han gjorde ikke ’ t vil våre barn skal være så uvitende som meg. At ’ s når jeg bestemte meg for at jeg ikke lenger var tenkt å ta noen verbal abuse fra ham – han drepte min Ånd, men jeg var ’ t kommer til å la ham drepe hva ’ s igjen av meg.

HAN: Min kone er så lat og mangler i ambisjon. Her vi lever i en av de største byene i Nord-Amerika og hun vant ’ t gjøre noe for å utdanne seg selv. Samfunnet vårt tilbyr alle slags selv-forbedring kurs, og jeg ’ ve fortalte hennes tid og igjen hvor viktig det er å lære nye ting, slik at vi kunne ha en anstendig samtale. Men hun ’ s-innhold å være hjemme, omsorg for barna. Hun vant ’ t engang plukke opp avisen. Jeg var klar over gifter seg jeg var med noen som manglet en bit av initiativet, hva jeg gjorde ikke ’ t vet så var jeg gifter seg noen som var slothful.

Fra de tre tilfellene ovenfor, kan vi oppsummere det følelse bekostning av skilsmisse dermed:

Død av kjærlighet og tap av respekt, isolasjon, selvbildet tvil, lavt selvbilde, depresjon og angst, fravær av tillit, cynicism, intoleranse, sinne, bitterhet og følelsene av inadequacy.

Over tid, for hvis disse psykologiske ubalanser ikke får omsorg og oppmerksomhet som de trenger, er det følelse bekostning av skilsmisse som kunne oversette til medisinske kostnader også. For eksempel når en ektefelle faller inn i en depresjon, vil deretter psykologiske omsorg representere en ekstra kostnad. Når kampene og bickering stasjoner noen alkoholisme eller narkotika, rehab kostnader bør også være tatt.

Kostnaden for skilsmisse: finansielle aspekter
Før du arkiverer skilsmisse-papirer, tror to ganger, tre ganger, fire ganger. Snakk til familiemedlemmer og venner. Finn ut hvor mye deres skilsmisse satt dem tilbake økonomisk. Når de forteller deg tallene, kan du vurdere.

Nå, hvis du ’ re ikke forberedt på å vurdere og du ønsker å skilsmisse, den billigste måten er gjør skilsmisse, men hvis du har ’ t gjort noen lekser eller due diligence, det ’ s en sjanse du kan ende opp med den korte trådenden av staven. Hvis din ektefelle er mer kunnskapsrike enn deg om problemer som alimony, barnet støtte og delingen av sivilstanden eiendeler, kan du ikke få din bare en del av handelen.

Et annet alternativ er samarbeidende skilsmisse hvor din advokat og din ektefelle ’ s advokat prøver å sluttføre skilsmisse i de vennligste av vilkårene.

Hva vi har nevnt virkelig løser ikke problemet av hvor mye det ’ s vil koste økonomisk.

Vi ’ ll begynner med legale avgifter. Dette er hvor du innse at ordene ikke er ’ t Billige. Husk at en advokat vil belaste deg ikke bare på antall minutter som han snakker til deg i hans kontor og på telefonen, han vil belaste deg for forskning rettsvitenskap, administrative kostnader som skrivepapir, courier tjenester, domstol avgifter, filing avgifter, paralegal ’ s avgifter og andre. Han kan faktisk være fakturering mer tid uten deg enn tid med deg. Han har skrive proceedings, bevegelser og erklæringer avgitt under Ed.

Advokater belaste på timebasis, på en retainer-basis eller per pakke. Timebaserte avgifter i Nord-Amerika varierer fra $100.00 til $250,00 – høyere i enkelte byer. Retainer avgifter være hvor som helst fra $8,000.00 til kr 12 000,00, avhengig av hvor du bor, detaljene i ditt tilfelle og advokaten ’ s timelønn. Enkelte provinser i Canada og stater i USA kan lade høyere retainer avgifter. Husk at hvis du velger å betale på retainer basis, en skriftlig retainer avtalen må være utarbeidet.

Forsiktig: Hvis avtalen retainer fastslår surrendering tittel til ditt hus eller betydelig kontanter eiendeler for unnlatelse av å betale advokathonorarer, ikke Registrer retainer avtale! Med andre ord, don ’ t gi opp noe du kanne ’ t råd til å tape.

Økonomiske kostnadene ikke ender i advokaten ’ s kontor, dessverre.

Din egenskaper: egenskaper og eiendeler ervervet under ekteskapet kan nå bare representere 50% av sin opprinnelige verdi for deg. Hvis avtalen skilsmisse kaller for en 50-50 splitt, mister du automatisk 50% av den totale verdien.

Personlige effekter som møbler, klær, knick knacks, samleobjekter og biler vurderes vanligvis på en “ Loppemarked ” grunnlag, slik at du og din ektefelle kan enig hvem får hva.

Som for huset forblir ektefelle med primære varetekt vanligvis i huset med barn; eller hvis huset er ikke lenger rimelig å enten ektefelle, du kan både velger å selge den og dele inntektene.

Andre kostnader å vurdere:

Avhengig av hvem som får beholde huset, være følgende nødt til å bli inkludert i kostnad-ligningen:

• Boliglån og interesse betalinger
• Eiendom skatt
• Forsikring
• Vedlikeholdskostnader
• Skolen og vann skatter

Også, kan du spørre din advokat hvordan hver ektefelle ’ s retirement planer, 401 (k) planer (US) og RRSPs (Canada) og andre pensjonsytelser og planer bør deles.

Legg til: barn ’ s utgifter: undervisning, medisinsk og helse regninger, fritidsaktiviteter, baby sitters, spesiell omsorg (Hvis psykologer er ansatt for å hjelpe barn gjennom skilsmissen), ferier og andre utgifter.

1 comment:

  1. Dr. Agbazara er en stor mand,denne læge hjælpe mig med at bringe tilbage til min kæreste, der bryder op med mig for et år siden med hans kraftfuld spell casting og i dag er hun tilbage tigger om at acceptere hende tilbage. så hvis du har brug for hans hjælp i et forhold eller ægteskab problemer kan kontakte ham på e-mail: ( agbazara@gmail.com ) eller WhatsApp ( +2348104102662 ). Og få løse dit problem som mig.

    ReplyDelete