Monday, March 4, 2013

3 Nøkler til å la gå partneren du gjerne skilsmisse

Å miste kjærligheten til livet ditt er ikke en enkel prosess. Hvis du går gjennom som kan din reise være litt lettere hvis du vet disse tre tastene til å la gå din partner.


TAST 1


Forstå hva partneren din virkelig ønsker


For en person å miste en partner og at partner død satt på skilles etter et år med separasjon ting kan være ganske prøver. Prøver kommer til tak med det faktum at din partner ikke vil du lenger kan være en vanskelig prosess faktisk, men noe som du må innse, ingen rolle hva har blitt sagt og gjort. En tidligere ektefelle har sine grunner til at de ønsker å gi slipp på forholdet og det første du trenger å gjøre er å forstå hvorfor de føler det slik, og det er ikke så du kan snakke dem rundt, men det er slik at du kan se årsaken og finne roen i det.


Jeg må være ærlig her. Jeg var et rot da min partner fortalte meg hun ville ha meg til å forlate, og at hun ønsket å offisielt skille. På dagen noen 14 måneder senere når hun skilte meg, jeg var knust, men gjennom årene har jeg kommet tå innse hvorfor hun forlot meg og ga opp på vårt ekteskap. Jeg må si at jeg ikke holde henne skylden for noe, jeg var mye å håndtere samtidig.


NØKKEL 2


Forstå at Gud arbeider i mystiske måter.


Mens det er sant at Gud hater skilsmisse han absolutt ikke mot å la tragedie å komme inn i livet vårt for å gjøre oss til bedre mennesker. Det har vært over 14 år siden jeg brøt med min tidligere kone og jeg elsker henne mer i dag så da vi var sammen. Gud har vært i stand til å gjøre mye arbeid på meg som en enkelt mann som han ikke kunne ha vært i stand til å gjøre mens jeg var gift.


Noen mennesker Gud ønsker alle til seg selv. Det kan være vanskelig å få din oppmerksomhet når du har en kjærlighet i livet ditt, men når din oppløsningen du kan være sikker på at Gud ønsker å fylle som ugyldig i ditt liv med sin kjærlighet. Siden min kone og jeg brøt opp mitt forhold til Jesus og Gud har Faderen vokst til et nivå som kunne har bare være formelt drømte om.


Nå er om tiden at det ville være bra for av Gud til å gjenopprette mitt forhold med henne. Det ville være en god ting, men ikke en ting som jeg forventer Gud å gjøre for meg, det er bare hans vilje som jeg ønsker gjort.


Vår Gud er en mektig Gud og en Gud som ønsker alle hans folk til å elske ham. Det er ikke forbi ham å tillate hva som skjer i ditt liv for å bringe deg nærmere til seg selv. Benytt anledningen og bli kjent med ham bedre.


NØKKEL 3


Se ting fra evighetsperspektiv


Gud er i skar ut vår karakter, og det er ingenting som en skilsmisse kan forårsake mye smerte i de livet. Bruk at smerten til å vokse. Oppsøke en rådgiver, fortrinnsvis en bønn rådgiver som du kan gå til, for å ta din smerte. Å miste et liv partner er noe nesten for stor til å gjenopprette fra, men komme seg du må som Gud har en fremtid for deg og planer for livet ditt. "For jeg vet tankene som jeg tror mot deg, sier Herren, tanker av fred, og ikke av det onde, for å gi deg en fremtid og håp." Jeremia 29: 11 (New King James Version)


La meg be for deg.


Far


Jeg kan bare forestille seg smerten i denne personens liv. Hvis de elsker sin partner som jeg gjorde ville de være på et sted som er svært vanskelig å bære. Jeg ber om at du kan derimot trøste dem og sende gode mennesker inn i deres liv å trøste dem. Jeg ber om at du kanskje trøste dem og bringe deg nær dem. Jeg spør du føre dem i hendene på en kraftig rådgiver, og at du føre dem hvert steg på veien fremover. Jeg ber også at deres tidligere partner kan finne roen i denne svært vanskelig tid.


I Jesu navn ber jeg


Amen

No comments:

Post a Comment