Sunday, March 3, 2013

Fem uvurderlig leksjoner skilsmissen min lærte meg

Hvordan kan jeg være så positivt om en skilsmisse som knuste meg? Det er et spørsmål som har mange av du skrape hodet.


Hun hadde en kjole størrelse ti og hun var en libanesisk katolsk og hun var den vakreste jenten på Amway konvensjonen og hun ønsket å snakke med meg. Hun var en vinner, hun var åpenhjertig, hun hadde en fantastisk latter og en flott par ben og hun ønsket å møte meg i privat. Tre måneder senere hun var gravid, og vi var engasjert til å være gift.


1 Min skilsmisse lærte meg å elske noen som ikke er i din seng.


Når jeg var gift med Sharryn tilbrakte jeg en uke ut av henne, og jeg trodde jeg skulle dø. Ideen om noen gang å måtte tilbringe uker bortsett fra henne var alt for mye for meg å tenke. Jeg var mer enn forelsket med Sharryn. Jeg var avhengige av, og det er en forskjell.


Når vi separerte kom jeg til å elske min kone på andre måter. Som hun var å se en annen hann vi ikke sove sammen noen mer, og det var slags merkelig å være forelsket med din kone når hun sov med en annen hann. Jeg tror det er virkelig sexistisk og urettferdig at menns kjærlighet til en kvinne så ofte kommer tilbake til den seksuelle unionen, og jeg var glad for at jeg kunne fortsatt elsker min kone da en annen mann sov med henne.


Jeg fant ut at hennes nye partner likte tennis, og vi hadde mye til felles, og mye for å snakke om, så vi tok å spille tennis med hverandre en gang annenhver uke eller så. Min unge sønn på ca fire år ville kjøre hele retten om å plukke opp baller og vi ville spille med min sønn også og fikk ham å spille bra for en ung gutt. Denne mannen var bra for min kone, og ennå ikke er god nok som hun forlot ham, og brøt hans hjerte også 18 måneder senere.


Så vi hadde mer til felles!


2. Min break-up lærte meg å be i tunger.


Jeg vokste opp i en tradisjonell kirke som ikke tror på gaver av Ånden inkludert muligheten til å snakke i tunger og språk av engler. En dag når jeg prøvde å be for min kone og nevnte tennis partner jeg hadde en hard tid ikke be en egoistisk bønn hvor jeg var vinneren hvis det ble besvart. Jeg ønsket å velsigne min kone og virkelig ønsket henne best og så jeg strevde fordi hele meg ønsket hennes forhold til denne ekteskapsbryter å bryte opp og henne å komme tilbake til meg bekjenne det var en stor feil.


Den hellige ånd lagt merke til mitt dilemma, og ut av munnen min kom dette fantastiske
kjærlighet-fylt bønn for min kone. Mitt eget sinn var ikke involvert i danner ord og først jeg hørt ordene ikke var i mitt sinn, men da de kom ut av min munn. Slik var storslagenheten til ordene og bønn som jeg begynte å gråte. Her ba jeg denne bønnen som gikk i ca ti minutter som tårene strømmet nedover ansiktet mitt.


Jeg har bedt mange bønner i min tid og få kunne ha vært så god som at bønn. Når jeg ferdig bønnen jeg spurte Jesus hva hadde gått på, og han sa.


"Det er gave av tunger Matthew. Du tror ikke i tunger, men gave er der for deg å bruke når du vil fra nå av alt du trenger er å snakke det ut."


Så skylder jeg det til min kone for å aktivere min gave av tunger.


3. Min break-up lærte meg om treasuring noe dyrebart


De sier at vi ikke virkelig verdsette noe før det er borte. Det er ikke før vi er syk med influensa som vi virkelig setter pris på det å være godt handler om. Det er ikke før vi miste en elsket en som vi innse hvordan dyrebare som elsket en virkelig var for oss.


Ta et øyeblikk og tenke på din helse og takk Gud for god helse, hvis du har det i øyeblikket. Og hvis du har mistet en partner, kan du ta deg tid, og takk Gud for alle de lykkelige tider og erfaringer du hadde med den dyrebare personen.


Folk snakker om de dårlige tidene, og jeg ærlig kan ikke huske de dårlige tidene i mitt ekteskap. Alt jeg kan huske er de gode tidene og noen av høydepunktene av vårt ekteskap. Jeg kan lukte en parfyme på en jente fortsatt i dag 14 år senere og elsker min Sharryn i at parfyme.


Det er sanger på radioen at spill som var populære da vi var sammen. Det er hennes favoritt filmer og hennes favoritt band og hennes favoritt mat. Alle disse tingene fortsetter å komme før meg, og jeg setter pris på alle de gode tingene som vi delte. Jesus var virkelig godt å meg gi meg en slik en fantastisk kone, og hun var bare en dårlig brutt jente forelsket i meg og fallende gravid.


Har du menneskene i livet ditt som du ikke behandler dyrebare? Kanskje det er for sent for din ektefelle, men det kan ikke være for sent å fortelle moren din i loven at du elsker henne, og vil alltid elske henne som din egen mor.


Vi vraket våre liv så lett, og vi kuttet en etappe fordi det er sår heller enn å gå til legen. Bare fordi du har mistet din partner er ingen grunn for svigerfamilie eller barn å lide.


4. Min pause opp lærte meg å tilgi.


Min kone gjennom skilsmisse og varetekt ordninger vondt meg mye. Jeg hadde en venn profetere til meg i forrige uke at det vondt Gud for å ta henne vekk fra meg, men min kone hadde en kontrollerende ånd som ville ha meg døde og at Gud tok henne veien fra meg med vilje for å redde livet mitt.


Jeg gjorde en nedbryting gjennom traumer som kom fra varetekt saken og ut av henne har jeg gikk ganske bra. Gjennom hele traumer lært jeg å tilgi at damen i mitt hjerte. I ferd med å tilgi begynte jeg å bruke det jeg lærte til andre betydelig relasjoner i livet mitt. Snart jeg ble satt på en bane som tok meg år og gjort meg til en bedre mann.


Tilgivelse er en vane som vi alle kan lære og Herren Jesus gjør det ganske klart at vi ikke kan bli tilgitt hvis vi ikke først tilgi andre. Ikke at jeg vil forkynne til deg, men veien gjennom din kamp er å gå i partnerens sko og lære å tilgi.


For en hodepine når alle for en tablett som vil ta smerten bort. Godt tilgivelse er sånn tavle. Det tar av presset bort og hjelper deg med å se klart. Ta deg tid til å be Gud om å hjelpe din tilgi. Du trenger ikke engang å være en
kirken-goer. Gud vil hedre din bønn og hjelp du gi slipp. Bærer rundt unforgiveness er som å dra hele verden rundt med deg.


Fra dagen jeg ba i tunger til dagen jeg lekt tennis med hennes partner gjorde jeg min andel av tilgivelse. At partner har nå en fantastisk kone og min kone har re-gift og siste gang jeg hørte hun var glad og skjer med Jesus, og jeg er glad og ganske fornøyd å være singel.


Jeg tror det er en stor ting å være forelsket en gang i livet ditt. Jeg føler det er en ære å være enkelt for Herren nå. Siden jeg gjorde min beslutning om å bo enkelt jeg har hatt tre tilbud og som var smigrende å mitt ego.


5. Min break-up ga meg innsikt i tegn for historier og noe å skrive om.


Som forfatter er jeg alltid nyter min livserfaring. Hvis jeg elsker Thai grønt Kylling karri, vil du se at slå opp i en roman jeg har skrevet som en av tegnene myra i og spise. Alle liker en karakter med livserfaring.


Jeg er ikke en for lærebøker. Jeg liker å forskning et emne, men de beste bøkene er de som er strødd med virkelige opplevelse som forfatteren forklarer hvert punkt. Jeg er en person som det. Hvis du har vært skadet i en pause opp må du huske at hver plaster som blir dratt av huden gjør vondt. Du var limt sammen i ekteskap og i pakt, og selvfølgelig det er kommer til å skade når det blir dratt fra hverandre.


Jeg hørte ekteskap forklart som dette en gang og det hjalp meg en meget. Tenk du er rød hjertelig og din kone er gule hjertelig og dagen du forene i seksuell union du Bland sammen og bli oransje hjertelig. Skilsmisse er prøver å få deg tilbake til røde og henne tilbake til gul og du nesten kan komme tilbake til rødt, men det vil alltid være et snev av orange i deg. Enten du liker det eller ikke din partner er med deg uansett hvor du går.


Jeg ber for min kone. Jeg elsker henne mer i dag enn dagen jeg giftet seg med henne. Jeg er ikke sikker på om hennes onde ånd har vært exorcised fra henne, men jeg virkelig elsker henne hauger og hauger.


Men jeg er bare en romantisk.


Hvordan du føler?


Sette det ned på papiret, finne ut om hennes nye partner spiller tennis og gå og ha en omgang tennis med ham. Eller ladies' finne ut om hans nye damen og ta henne for en kaffe og gi henne noen tips om hvordan å gjøre ham glad og dele sine favoritt måltider med henne.


Jesus snakket om å snu det andre kinnet. Hvis du ikke kunne gjøre det arbeidet, hjelpe den nye partneren at det skal fungere; minst i deres suksess vil du finne noen lykke.


Jeg er bare en romantisk.


Hvis du liker denne artikkelen kan du be for min kone Sharryn som hun ville være OK.


Gud må velsigne dere.

No comments:

Post a Comment